POTRZEBUJESZ:

– chlorek magnezu CZDA (czysty do analizy) lub siarczan magnezu CZDA (ten bardziej polecam osobom, które mają problemy z tarczycą) – 100 lub 50g
– wodę destylowaną 100ml
– rondelek do podgrzania wody
– szklaną miseczkę
– plastikową łyżeczkę
– buteleczkę z atomizerem (do kupienia na Allegro)

Z podanych składników otrzymasz 150 lub 200ml oliwki.
Najpierw podgrzej wodę i wlej ją do miseczki z magnezem. Wymieszaj całość, a kiedy przestygnie, wlej ją do butelki z atomizerem.

Oliwkę można przygotować w wersji mniej łagodnej (wówczas stosujemy proporcje 1:1) lub łagodnej (woda:magnez w proporcjach 2:1). O co chodzi z tą łagodnością? Oliwka w mocniejszym stężeniu może lekko podrażniać Twoją skórę tuż po nałożeniu (uczucie swędzenia czy też lekkiego pieczenia), kiedy się przyzwyczai, przestanie reagować.

Jak stosować oliwkę?
Polecam aplikować na cienkie partie skóry tuż przed snem – wówczas przyczyni się do poprawy snu. Oliwka sprawdzi się też jako ZDROWA alternatywa antyperspirantu (aplikacja pod pachy).

Mało sypiasz, dużo pracujesz, trenujesz, jesteś zestresowany i przerastają Cię nawet najmniejsze problemy?  
Prawdopodobnie potrzebujesz dużej zmiany, albo zmian kilku, a często zwrotu o 180 stopni, ale dziś nie o tym. Dziś podpowiem, jak się wspomóc, jak odciążyć nieco organizm, odstresować go, korzystając z pomocy adaptogenów.
Adaptogeny to rośliny, które normalizują organizm ludzki, zwiększając jego odporność na niekorzystny wpływ środowiska zewnętrznego. Odnosi się to do wszelkiego rodzaju czynników stresogennych, zarówno tych psychicznych, jak i fizycznych. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że stres dla organizmu to nie tylko nadmiar pracy czy nadmierny wysiłek. Stres dla organizmu to także mała ilość snu, zbyt mała ilość dostarczanego pożywienia, wody, zranienie, choroba czy też działanie toksyn.
Właściwości adaptogenów:
– wspomagają wątrobę
– stymulują układ immunologiczny
– wzmacniają układ krążenia i układ nerwowy
– wspomagają procesy pamięciowe i poprawiają koncentrację
– bywają stosowane wspomagająco podczas chemioterapii czy radioterapii
Rośliny adaptogenne mają długą historię, na Wschodzie i Zachodzie pełnią niezwykle ważną część ziołolecznictwa. Niestety, w Europie wciąż nie są dobrze znane, a przez to mocno niedoceniane. 
Żeń-szeń prawdziwy (Panax ginseng)

Jedno z najpopularniejszych ziół. Jego nazwa botaniczna to “Panax” co znaczy “panaceum” lub “lekarstwo na wszystko”.
Żeń-szeń jest stosowany w celu poprawy jakości życia, stanu psychicznego, przy nastrojach depresyjnych, zmęczeniu, w celu poprawy snu, energii, funkcji seksualnych i odporności. Korzeń żeń-szenia i otrzymywane z niego preparaty są uważane za bezpieczne i nie powodujące działań niepożądanych.
Arktyczny korzeń – różeniec górski (Rhodiola rosea)
Jeden z najbardziej znanych adaptogenów. Arktyczny korzeń pochodzi z zimnych północnych regionów świata i odgrywa ważną rolę zarówno w tradycyjnej medycynie chińskiej i skandynawskiej. 
Rhodiola wzmacnia ciało i umysł. Stymuluje mózg, poprawia pamięć, refleks i koncentrację.Może być pomocna przy zaburzeniach depresyjnych.
Ashwagandha (Withania somnifera)
Jedno z najważniejszych ziół w medycynie ajurwedyjskiej. Ashwagandha oznacza dosłownie “zapach konia”, co trafnie określa jej woń. Z drugiej strony można mówić o sile i wytrzymałości konia, którą można zyskać dzięki tej roślinie. Wszystkie adaptogeny zmniejszają stres, ale ashwangandha przoduje w tej dziedzinie, ponadto poprawia funkcjonowanie wątroby, nadnerczy, wpływa na redukcję lęków, depresji, poprawia jakość snu i  zwiększa produktywność. UWAGA – bywa niepolecana przy chorobach autoimmunologicznych.
Maca (Lepidium meyenii)
Zawiera prawie wszystkie niezbędne aminokwasy i składniki odżywcze, kwasy tłuszczowe, witaminy (B1, B2, B3, C) i minerały (żelazo, cynk, miedź, selen, bor).
Maca świetnie sprawdzi się u sportowców (poprawiając ich wytrzymałość, zwiększając energię), u osób, które odczuwają problemy z nadnerczami, a także z hormonami płciowymi (poprawia libido, płodność, reguluje pracę hormonów) i tarczycy. Maca zapobiega osteoporozie, wspomaga pamięć i koncentrację.

Korzeń tarczycy bajkalskiej (Scutellaria baicalensis)

Ma działanie antyoksydacyjne, przeciwzapalne, a także przeciwgrzybicze, stymuluje układ immunologiczny, zmniejsza uczucie zmęczenia i usprawnia układ krążenia.
Może działać korzystnie w przypadku choroby Alzheimera.
Cytryniec chiński (Schizandra chinensis Turczaninow)
Wzmacnia układ nerwowy, zwiększa odporność na sytuacje stresowe, poprawia pamięć i koncentrację, może być pomocny przy chorobach zwyrodnieniowych, przy stwardnieniu rozsianym, autyzmie, w stanach depresyjnych.
Przy stosowaniu ziół trzeba wykazać się sporą dawką cierpliwości i systematyczności, bo często na efekty trzeba trochę poczekać, ale może warto, zamiast sięgać po kolejną filiżankę kawy albo oddając się w ręce lekarzy?
ŹRÓDŁA:
https://hipokrates2012.wordpress.com/2013/10/22/rosliny-adaptogenne-w-walce-ze-stresem/
http://www.czytelniamedyczna.pl/2639,surowce-roslinne-o-dzialaniu-adaptogennym-oraz-ocena-zawartosci-adaptogenow-w-ek.html 
http://reset.me/story/adaptogenic-herbs-ancient-balancing-tonics-for-stress-and-anxiety/