PRZYGOTUJ:
Ciasto:
– 100 g mąki gryczanej (można zmielić kaszę)
– 100 g mąki kukurydzianej
– 50 g mąki ryżowej
– 5 g proszku do pieczenia
– 125 g oleju kokosowego  lub masła klarowanego
– 2 płaskie łyżki mielonego siemienia lnianego rozpuszczonego w szklance cieplej wody

Polewa – wymieszaj podane składniki:

– 250 g powideł śliwkowych (u mnie domowe bez cukru)
– 20 g gorzkiego kakao
do przyozdobienia: płatki migdałów, żurawina, morele suszone
 

      1. Wymieszaj suche składniki.
2. 
Dodaj rozpuszczony olej/masło klarowane i kleik z siemienia.
3. 
Ugnieć ciasto i wstaw do zamrażarki na kwadrans.
4. Blaszkę (u mnie 25×20 cm) wyłóż papierem do pieczenia i wylep przygotowaną masą.
      5. Wyłożone na blaszce ciasto ponakłuwaj widelcem i wstaw do piekarnika rozgrzanego
do 170 stopni C.
      6. Piecz ok. 15 minut – ma się lekko zarumienić, nie przypalić J
7. Przestudzone ciasto wyłóż przygotowaną czekośliwką, zdobienie dowolne J

WARTOŚĆ ODŻYWCZA całego ciasta bez ozdobników: 30 g białka, 142 g tłuszczu, 250 g węglowodanów,  w tym 16 g błonnika i 2380 kcal


PRZYGOTUJ:

– 100 g czerwonej soczewicy

– jajko
– czosnek/cebula
– natka
– dodatki: sałaty, pomidor, oliwa, ziarno słonecznika, itp.
– sól, pieprz



1. Soczewicę przepłucz (czerwonej nie trzeba moczyć) i ugotuj – łatwo ją rozgotować!
2. Przestudzone ziarno wymieszaj z posiekaną natką, zmiażdżonym czosnkiem, przyprawami jajem. Konsystencja będzie dość luźna.
3. Uformuj kotlety i wyłóż je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
4. Włóż do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piecz ok. 30 minut, jeśli włączysz termoobieg, kotlety ładnie się zarumienią.
5. Gotowe kotlety możesz zjeść i na ciepło, i na zimno, bezproblemowo możesz też je zamrozić.

WARTOŚĆ ODŻYWCZA KOTLETÓW z podanej porcji: 33 g białka,  8 g tłuszczu,  50 g węglowodanów, w tym 9 g błonnika i 412 kcal