Placki z cukinii

Placki z cukinii

Recipe by Magda SuchanCourse: obiad, kolacja, śniadanieDifficulty: łatwe
Ilość porcji

2

porcje
Czas przygotowania

20

minutes
Czas gotowania

25

minutes
Kalorie

476

kcal
Białko

25

Tłuszcz

9

Węglowodany

70

Cukinia (inaczej kabaczek) należy do rodziny warzyw dyniowatych. Jest lekkostrawna i delikatna w smaku. Jest warzywem niskoenergetycznym, z czego warto korzystać podczas diety redukcyjnej, a jej neutralny smak sprawia, że świetnie sprawdza się zarówno w potrawach wytrawnych, jak i słodkich.

Na blogu znajdziesz makaron z krewetkami z cukinią, makaron z indykiem i cukinią, muffiny czy brownie. Tym razem proponuję wytrawne placki z czosnkowym sosem jogurtowym. U mnie wersja z piekarnika, ale smażone packi na odrobinie masła klarowanego też będą Ci smakować 😉

SKŁADNIKI

  • ok. 700 g cukinii,

  • mała cebula,

  • 70 g mąki gryczanej/owsianej,

  • jajko,

  • sól, pieprz,

  • sos (nie jest wliczony w wartość energetyczną posiłku): jogurt naturalny (Skyr/grecki/wegański), czosnek, koperek, sól, pieprz.

PRZYGOTOWANIE

  • Cukinię zatrzyj na grubej tarce, posyp odrobiną soli, przełóż na sitko i odstaw na pół godziny, żeby puściła sok. Po tym czasie, odciśnij ją.
  • Cebulę pokrój drobno, dodaj do cukinii.
  • Do cukinii z cebulą dodaj jajko, przyprawy i mąkę. Wymieszaj całość.
  • Piekarnik nagrzej do 200 stopni, blachę wyłóż papierem do pieczenia i nakładaj łyżką niewielkie placki. Piecz ok. 15 minut na jednej stronie, po czym przełóż na drugą stronę i dopiecz jeszcze przez ok. 10 minut.
  • Przygotuj sos: do jogurtu dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek, koperek, sól i pieprz.
  • Gotowe placki zjedz z sosem jogurtowym.

NOTATKI

  • Placki świetnie smakują na gorąco i na zimno.
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *